ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΥΣ 2022-23

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2022-2023)

ΟΜΙΛΟΣ: “Μουσική και Εικόνα

Υπεύθυνες καθηγήτριες του Ομίλου ήταν οι Κουτούλα Παγώνα και Κώνστα Νασία.

Την τρέχουσα σχολική χρονιά 2022-23 πραγματοποιήθηκε στο 3ο Γυμνάσιο Π. Φαλήρου Όμιλος δημιουργικότητας και καινοτομίας με θέμα : Μουσική και εικόνα. Υπεύθυνες καθηγήτριες του Ομίλου ήταν οι Κουτούλα Παγώνα και Κώνστα Νασία.

Στο πλαίσιο του Ομίλου οι μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας ήρθαν σε επαφή με τις παραστατικές τέχνες και τη δυναμική που μπορεί να αναπτύξει μέσα σε αυτές η Μουσική.Απέκτησαν θεωρητικές γνώσεις σε σχέση με τη χρήση της μουσικής στην εικόνα, καθώς και πρακτικές γνώσεις για την δημιουργία μιας μικρού μήκους ταινίας (σενάριο, σκηνοθεσία, βιντεοληψία και μουσική επένδυση).

Επίσης καλλιέργησαν κλίσεις και δεξιότητες, διαπίστωσαν την αξία της ομαδικής εργασίας, ανέλαβαν ρόλους και ευθύνες και μέσω αυτών εκφράσανε την δημιουργικότητα τους.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση της παρακολούθησης και των εργασιών του Ομίλου, οι μαθητές και μαθήτριες έλαβαν βεβαίωση επιτυχούς συμμετοχής.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ με το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Πεντέλης

Υπεύθυνες καθηγήτριες: κ. Κουτούλα (Κοινωνιολόγος) και κ. Κώνστα (Μουσικός).

Στο πλαίσιο της ευαισθητοποίησης των μαθητών μας πάνω σε ζητήματα αναπηρίας και με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρίες (3 Δεκεμβρίου) επισκεφθήκαμε το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Πεντέλης με 8 μαθητές του σχολείου μας και με υπεύθυνες καθηγήτριες την κ. Κουτούλα (Κοινωνιολόγο) και την κ. Κώνστα (Μουσικό).

Τα παιδιά του Ειδικού σχολείου μαζί με τους μαθητές μας υλοποίησαν κοινές δράσεις εικαστικών και μουσικής και στη συνέχεια οι μαθητές μας πήραν συνεντεύξεις από το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου προκειμένου να κατανοήσουν το ρόλο και τη σημασία της κάθε ειδικότητας στο χώρο της Ειδικής Αγωγής. Η εμπειρία αυτή μεταλαμπαδεύτηκε στην κοινότητα του σχολείου μας με συζητήσεις σχετικές με τη συμπερίληψη, τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες και τη στάση μας απέναντί τους.

Η σημασία του ύπνου στη σωματική και ψυχοπνευματική ανάπτυξη των εφήβων και η επίδραση των τεχνολογικών μέσων σ΄αυτόν

Υπεύθυνες Καθηγήτριες: Χ.Κουκλάκη (συντονίστρια), Α.Τέγου, Ν.Κώνστα, Α. Χαλκιαδάκη

Η συγκεκριμένη δράση εντάσσεται στον άξονα «σχολική διαρροή-φοίτηση» των  δράσεων των σχολικών μονάδων.

Στόχος της ομάδας μας που αποτελείται από τις καθηγήτριες Χ.Κουκλάκη (συντονίστρια), Α.Τέγου, Ν.Κώνστα, Α. Χαλκιαδάκη , ήταν να διερευνήσουμε τα αίτια της αργής πρωινής προσέλευσης και να αναδείξουμε τη σημασία  του επαρκούς και ποιοτικού ύπνου των εφήβων στην απρόσκοπτη λειτουργία της τάξης και στη σχολική επίδοση.

Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης δράσης δημιουργήσαμε ένα ερωτηματολόγιο που διανεμήθηκε στους μαθητές όλων των τάξεων του σχολείου μας. Τα συμπεράσματα του ερωτηματολογίου κατέδειξαν ότι μεγάλο ποσοστό μαθητών ασχολείται πολλές ώρες με τα η/υ μέσα πριν από τον ύπνο με άμεσες συνέπειες στην ποιότητα και την επάρκειά του.

Έτσι η ομάδα μας έκρινε αναγκαία τη συζήτηση του θέματος με ειδικό επιστήμονα, την κ. Αικ. Μπεχράκη «ψυχοπαιδαγωγό, οικογενειακή σύμβουλο και πρόεδρο της επιστημονικής εταιρείας σχολών γονέων και προγραμμάτων εκπαίδευσης της οικογένειας», καθώς και τη συμμετοχή μαθητών στην παρουσίαση της δράσης, προκειμένου με βιωματικό τρόπο μέσα από τη λογοτεχνία και τη μουσική να κατανοήσουν τη μεγάλη αξία του επαρκούς και ποιοτικού ύπνου στη ζωή του ανθρώπου διαχρονικά. Η παρουσίαση της δράσης έλαβε χώρα στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου μας την 26η Μαΐου 2023.

Μεταφραστικό εργαστήρι

Συντονίστρια:  Πολύμου Ευαγγελία

Παραμύθια από την Ιταλία μεταφρασμένα στα ελληνικά.

il cappeLlo FATATO – ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΚΑΠΕΛΟ
(Παραμύθι από την ιταλική περιφέρεια Μάρκε)

C ’era una volta un giovanotto che non aveva un soldo in tasca e andava in giro per il mondo cercando un lavoro.

Portava in testa un cappellaccio che aveva trovato do poco per via, però sapeva che si trattasse di un cappello fatato…

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένας νέος που δεν είχε δεκάρα στην τσέπη και γυρνούσε τον κόσμο ψάχνοντας για δουλειά.

Φορούσε στο κεφάλι του ένα παλιό καπέλο που είχε βρει πρόσφατα στο δρόμο, αλλά δεν ήξερε ότι ήταν ένα καπέλο μαγεμένο…

“Συνεργασία με Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο”

Συντονιστής της δράσης: Ανδρουλιδάκης Ιωάννης

Ομαδα: Ηλιακόπουλος Δημήτριος, Μιχαλοπούλου Κατερίνα, Πεπόνη Σοφία

Αναγκαιότητα – Στόχοι

Βελτίωση διατροφικών συνηθειών της μαθητικής μας κοινότητας , με οδηγό τις ανθρωπομετρικές μετρήσεις με την καθοδήγηση του Τμήματος Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου.

Η υλοποίηση της δράσης περιλαμβάνει:

1. Συμπλήρωση Ερωτηματολόγιου

 2. Ενημερωτικά φυλλαδια

3.  Μετρήσεις Μάζας/Βάρους -Ύψους ,

 4. Λιπομετρήσεις, Αποτελέσματα

 5. Εξατομικευμένες  συμβουλές .

Παράμετροι που διευκόλυναν την επίτευξη των στόχων:

Η αμέριστη συμπαράσταση από τον Δήμο ,Αντιδήμαρχος , Πρόεδρος Σχολικής  Επιτροπής , Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων , Διευθύντρια του Γυμνασίου μας .

Η συμμετοχή των μαθητών μας (διαδραστικότητα ) στις Παρουσιάσεις  του οπτικοακουστικού υλικού .

Η δράση θα συνεχιστεί και τη σχολική χρονιά 2023-2024 

  

SchooL ArtiA
Εργαστήρι Καλλιτεχνικής Δημιουργίας

Ομάδα δράσης: Χριστάκου Ιωάννα, Μαστιχιάδου Καλλιρόη, Σταυράκη Ευγενία

Κάποια Σάββατα του μήνα, τα παιδιά μαζεύονταν στο σχολείο για να συμμετέχουν στις εργασίες της SchoolArtiA.

Βιώνοντας εμπειρίες δημιουργίας, συνεργασίας και έμπνευσης, η ομάδα πειραματίστηκε με ποικίλα υλικά και τεχνικές. Με ατομικά τους έργα τα μέλη συμμετείχαν στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ζωγραφικής, σε διοργάνωση του Ποσειδώνιου Ημιμαραθωνίου.

Αλλά και ως ομάδα, τα παιδιά συνεργάστηκαν στην “επούλωση των πληγών” από συνθήματα στους τοίχους του κτηρίου, εκφράζοντας την δημιουργική αντιμετώπιση σε αντίθεση με την ισοπέδωση και δίνοντας μια νέα οπτική στην διαχείριση της αρνητικότητας.

Εφηβεία:”Σαν ηφαίστειο που ξυπνά” Για ποιους τελικά είναι δύσκολη η εφηβεία;

Η υπεύθυνη: Σταμάτη Κατερίνα

Η ομάδα: Αγγελοπούλου Καίτη, Δράκου Κατερίνα, Αστήθα Ελένη

Στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς πραγματοποιήθηκαν τέσσερις ( 4 )δράσεις:

1η Δράση: παρακολούθηση της θεατρικής παράστασης « Ζορμπάς» στο θέατρο του Κέντρου Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος.

2η Δράση: συγκέντρωση τροφίμων για το « Δέντρο της Αγάπης» του Δήμου Π. Φαλήρου την περίοδο των Χριστουγέννων.

3η Δράση: συνάντηση – συνομιλία των γονέων / κηδεμόνων με την κλινική ψυχολόγο του Δήμου μας για θέματα/ προβλήματα εφηβείας με θέμα « Σαν ηφαίστειο που ξυπνά… Για ποιους είναι τελικά δύσκολη η εφηβεία;»

4η Δράση:Διοργάνωση περιπάτου με ξενάγηση στον Εθνικό κήπο και στην οδό Φιλελλήνων.

 Σε όλες υπήρξε ζωηρή και άμεση ανταπόκριση από τους γονείς/ κηδεμόνες. Τους ευχαριστούμε για την ένθερμη συμμετοχή τους , η οποία επιβεβαιώνει ότι πετύχαμε τους στόχους μας και μας γεμίζει δύναμη να συνεχίσουμε την επόμενη χρονιά.

Αναβάθμιση σχολικού χώρου

Υπεύθυνοι της δράσης: Σκουρλέτου Βιολέττα Παρασκευή, Τακβοριάν Αζνίφ, Ζάιος Ευάγγελος

  • Σε συνεργασία με τη σχολική επιτροπή έγινε διαμόρφωση  σε 3 αίθουσες για λειτουργία τμημάτων ένταξης και του ψυχολόγου του σχολείου μας
  • Εγκαταστάθηκαν  σταθεροί Υπολογιστές σε 6 αίθουσες διδασκαλίας που είχαν βιντεοπροβολέα για τις ανάγκες διδασκαλίας των μαθημάτων γενικής παιδείας.
  • Σε συνεργασία με το Δήμο Π Φαλήρου εγκαταστάθηκε WIFI σε όλο το χώρο του σχολείου
  • Σε συνεργασία με τη σχολική επιτροπή εγκαταστάθηκαν χαρτοθήκες για χαρτί υγείας σε κάθε ξεχωριστό χώρο τουαλέτας στις τουαλέτες των αγοριών και των κοριτσιών.
  • Σε συνεργασία με το Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων αγοράστηκε μεταλλικό καλάθι βαρέως τύπου για φύλαξη εξοπλισμού γυμναστικής (π.χ. μπάλες, σκοινάκια)
  • Εγκαταστάθηκε γραμμή δικτύου, rack  και εξοπλισμός  για το πρόγραμμα ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ στο εργαστήριο της εργαστήριο της πληροφορικής. Συνδέθηκαν και λειτουργούν πέντε νέες συσκευές τηλεφώνου

Πρόγραμμα HORIZON-PAFSE Κοινωνικές διαστάσεις επιδημίας/πανδημίας

Υπεύθυνοι καθηγητές: Πλακοκέφαλος Ηλίας και Οικονόμου Αριστείδης

Επιπτώσεις μιας επιδημίας ή πανδημίας στην υγεία και στην κοινότητα/κοινωνία. Περιγραφή των αιτιών-προέλευση των επιδημιών, ζωοανθρωπονόσοι. Η δράση στόχευε στην μελέτη της ζωικής προέλευσης των μεταδοτικών ασθενειών, και στο φαινόμενο αναδυόμενων ασθενειών. Βιολογικές και κοινωνικές διαστάσεις. Μέσω video-προβολών και επεξηγήσεων, οι μαθητές μπόρεσαν να διακρίνουν την διαφορά ανάμεσα σε ανθρωπονόσους και ζωονόσους. Έγινε αναφορά με παραδείγματα αναδυόμενων μεταδοτικών νόσων καθώς και την αναγνώριση των συνθηκών που ευνοούν την εμφάνιση ή επανεμφάνιση τους. Επίσης έγινε συζήτηση πως ο σύγχρονος τρόπος ζωής λειτουργεί ως παράγοντας εμφάνισης επιδημιών. Στην δεύτερη φάση της δράσης έγινε αναφορά στις κοινωνικές διαστάσεις της υγείας και στις ανισότητες που υπάρχουν και επιβαρύνονται κατά την διάρκεια μιας πανδημίας.

Στην αρχή της δράσης οι μαθητές απάντησαν σε συγκεκριμένα ερωτηματολόγια, περιλαμβανομένης και της ομάδας ελέγχου. Αναγνώριση ύπαρξης κοινωνικώς και υγειονομικών ανισοτήτων μεταξύ Ευρωπαϊκών χωρών. Ανάλυση του τρόπου λειτουργίας των κοινωνικών συνιστωσών της υγείας.

Στο τέλος, έγινε σειρά παρουσιάσεων από ειδικό επιστήμονα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας σε όλους τους μαθητές για την σπουδαιότητα της ενημέρωσης και κατανόησης των παραγόντων που μπορεί να προκαλέσουν μια επιδημία ή πανδημία. Επιπλέον, ομάδα μαθητών παρουσίασαν τα αποτελέσματα των ερωτηματολογίων σε στατιστική μορφή ενώπιον των καθηγητών και των γονέων. Συσχέτιση κοινωνικών και οικονομικών δεικτών με τους δείκτες υγείας. Συμπεράσματα και συζήτηση.

Ψηφιακή Πολιτότητα ή Η  Αγωγή του ψηφιακού πολίτη

Ο ενημερωμένος και ενεργός ψηφιακός πολίτης στην Κοινωνία της Πληροφορίας

Μια Διεπιστημονική προσέγγιση Κοινωνικών Επιστημών & Πληροφορικής

Εστίαση στις έννοιες: Προσωπικά Δεδομένα, Πνευματικά Δικαιώματα, Ψευδείς Ειδήσεις

Η Ομάδα υλοποίησης του Σχεδίου Δράσης αποτελείται από τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν το μάθημα ΚΠΑ και Πληροφορικής κα Κουτούλα Π και Μαλλιάρα Π.

Η ψηφιακή πολιτότητα, ή αγωγή του ψηφιακού πολίτη, είναι ένα σύγχρονο πεδίο γνώσης το οποίο εύκολα δημιουργεί σύγχυση.

Συνήθως, όταν μιλάμε για ψηφιακή πολιτότητα, αναφερόμαστε είτε στο cyberbullying είτε στην ασφάλεια του διαδικτύου. Παρόλα αυτά, η ψηφιακή πολιτότητα είναι κάτι περισσότερο από αυτά τα δύο θέματα. Περιλαμβάνει μία μεγάλη γκάμα συμπεριφορών και ικανοτήτων που είναι απαραίτητες στο σημερινό ψηφιακό περιβάλλον.

Η δράση αποσκοπεί στην αξιοποίηση της διεπιστημονικής διασύνδεσης για τη διδασκαλία εννοιών.Ειδικότερα:

  • στον εκσυγχρονισμό των μεθόδων διδασκαλίας
  • στην εμπλοκή και δέσμευση των εκπαιδευτικών σε αναζητήσεις οδών συνεργασίας τόσο στο σχεδιασμό όσο και στην υλοποίηση μαθησιακών ακολουθιών με κοινό στόχο,
  • στην κινητοποίηση των εκπαιδευτικών για συμμετοχή σε καινοτόμες διδακτικές πρακτικές
  • στον σχεδιασμό, τη δημιουργία, επεξεργασία και αξιοποίηση διδακτικού υλικού (σενάρια διδασκαλίας βασιζόμενα σε σύγχρονες, διαδραστικές και μαθητοκεντρικές μεθόδους).